KONVENT 2015- UN ENORME I FASTUÓS FÈNIX

Fotografia d'Abel Castells Boixader
KONVENT 2015- UN ENORME I FASTUÓS FÈNIX

Un nuu presoner del buit? perfectament emmarcat, immillorablement il·luminat, indiscutiblement distribuït, mai com fins ara.

Tots els que coneixem el Konvent sabem que les parets parlen, que els espais muten i que l'art pot ser efímer, enguany més que mai. Jo sempre dic que "L'orgull és una capça buida plena de tu" i en aquest festival el konvent ha estat mostra del més excels orgull, un immens edifici buit ple de tots nosaltres.

En aquesta desena edició m'he topat amb absències que mai han estat tan plenes d'actuacions inoblidables. He passejat amb xanques pels esglaons del temps, buscant on eren amagades les ombres de la seva gent, esperant veure baixar una abraçada per l'escala, espiant cautelosament per si trobava de sobte un petó darrera una porta, l'espill que em retornés la "família" ballant a les parets, i n'he sortit, un cop més, posseïda de llum i amb l'estranya certesa que els silencis mai són buits.

Agosarat, si. Despietat, també. La desena edició del konvent ha estat, per a mi, com un enorme i fastuós fènix amb les parpelles plenes a vessar abans del ritual.

Marian Raméntol.


Castellano:

UN ENORME Y FASTUOSO FÉNIX


¿Un desnudo prisionero del vacío? perfectamente enmarcado, inmejorablemente iluminado, indiscutiblemente distribuido, nunca como hasta ahora.

Todos aquellos que conocemos el Konvent sabemos que las paredes hablan, que los espacios mutan y que el arte puede ser efímero, este año más que nunca. Yo siempre digo que "el orgullo es una caja vacía llena de ti" y en este festival el Konvent ha hecho gala del más excelso orgullo, un inmenso edificio vacío lleno de todos nosotros.

En esta décima edición me he encontrado con ausencias repletas de actuaciones inolvidables. He paseado con zancos por los escalones del tiempo, buscando dónde estaban escondidas las sombras de su gente, esperando ver bajar un abrazo por la escalera, espiando cautelosamente por si encontraba de pronto un beso detrás de una  puerta, el espejo que me devolviera a "la familia" bailando en las paredes, y he salido, una vez más, poseída de luz y con la extraña certeza de que los silencios nunca están vacíos.

Atrevido, sí. Despiadado, también. La décima edición del Konvent ha sido, para mí, como un enorme y fastuoso fénix con los párpados a punto de reventar antes del ritual.

Publicar un comentario

0 Comentarios