«Lanzarote, la finestra de Saramago», exposició fotogràfica a la Biblioteca Sagrada Família-Josep M. Ainaiud de Lasarte

«Lanzarote, la finestra de Saramago»
Exposició fotogràfica del 5 al 27 de juny
Inauguració: dimarts 10 de juny, 19 h


"En José i jo vam intercanviar una abraçada entre l’agitació feliç d’altres personalitats que omplien la sala dels miralls del Gran Hotel de la ciutat d’Estocolm. L’escriptor i el fotògraf, dos amics recents, commoguts; jo per ell, ell per mi. Em vaig guardar aquestes paraules durant molt de temps, tot esperant poder tornar un dia a Lanzarote a buscar les imatges que perpetuessin l’abraçada."
"Havien passat quinze anys des d’aquell moment sostingut amb una abraçada. Vaig tornar a Lanzarote amb la idea clara d’escriure, amb imatges, un diari/quadern de notes d’un escriptor/personatge partint dels diaris que en José ja havia escrit."
João Francisco Vilhena
 
JOSÉ SARAMAGO va néixer a Azinhaga, Portugal, l’any 1922. Premi Nobel de Literatura el 1998, va viure a Lanzarote des de l’any 1993 i fins al final de la seva vida, el juny del 2010.
JOÃO FRANCISCO VILHENA va néixer a Lisboa l’any 1965. Ha treballat com a fotoperiodista i ha col·laborat amb diverses publicacions nacionals i internacionals. Ha estat editor fotogràfic dels setmanaris Independiente i Sol, i director d’art de Tabacaria, la revista de la Casa Fernando Pessoa. Ha realitzat diverses exposicions a Europa, Amèrica i Àfrica. La seva obra és present en diverses col·leccions privades i públiques tant a Portugal com a la resta del món.

Biblioteca Sagrada Família
Provença, 480
Tel 93 450 87 33

Publicar un comentario

0 Comentarios